Όσοι ασχολούμαστε με την προώθηση ιστοσελίδων(SEO) ζούμε με ένα διαρκή φόβο για το τι θα κάνει η Google «αύριο», πως θα αλλάξει στην επόμενη αναβάθμιση της αλλά και το πως θα επηρεάσει αυτό εμάς.  Υπάρχει όμως κάτι που να τρομάζει αυτό το κολοσσό των πολλών δισεκατομμυρίων;   Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Google είναι και αυτή μία εταιρεία η οποία όπως όλες οι άλλες έχει και αυτή κάποιες αδυναμίες.

Φόβος Νούμερο #1: Έλλειψη ποικιλίας στα έσοδα

Και αναρωτιόμαστε έλλειψη ποικιλίας, μα η Google είναι παντού. Αυτό εν μέρει είναι σωστό μιας και ασχολείται με την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών για την κάλυψη όλων των αναγκών της καθημερινότητας μας. Κάποια από αυτό είναι ο Chrome, το Android, το Google Glass, το Google Bus, πώς να γίνουμε «αθάνατοι» και άλλα πολλά. Όλα αυτά ακούγονται καλά όμως η ανάλυση για το 3ο τρίμηνο δείχνει κάτι ίσως απρόσμενο.




Όχι μόνο το 84% των εσόδων προέρχεται από τις διαφημίσεις αλλά και το κομμάτι των κερδών της Motorola σε σχέση με το προηγούμενο 3μηνο είναι μειωμένο και αυτή η διαφορά απορροφήθηκε από τις διαφημίσεις. Στην Google βρήκαν το «τσουβάλι με το χρυσό» στο «πρόσωπο» των AdWords & AdSense και είναι οι μόνοι που παίρνουν από αυτό. Τι θα γίνει όμως αν ξαφνικά το ενδιαφέρον το κόσμου να διαφημιστεί στην Google σταματήσει;

Φόβος Νούμερο #2:  Κινητές Συσκευές

Οι διαφημίσεις σε κινητές συσκευές ήταν πιο φτηνές από αυτές για υπολογιστές όμως οι αναζητήσεις μέσω smartphone/tablet βρίσκονται σε άνοδο. Αυτή η όχι και τόσο καλά εκμεταλλευόμενη περιοχή έκανε την Google να χάνει έσοδα για αρκετό καιρό ώσπου τελικά πήρε μέτρα για την αντιμετώπιση αυτού το φαινομένου (συγχώνευση διαφημίσεων για κινητά και υπολογιστές).  Παρόλα αυτά, οι αλλαγές που έκαναν δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα καθώς οι χρήστες δεν χρησιμοποιούν και τόσο τις διαφημίσεις όταν βρίσκονται σε κινητή συσκευή.

Όπως βλέπουμε και στην εικόνα, η παρουσία των επί-πληρωμή αποτελεσμάτων από υπολογιστή είναι αρκετά καλή, με 14 αποτελέσματα (κάποια δεν φαίνονται στην εικόνα).


Από την άλλη πλευρά στην αναζήτηση μέσω κινητού υπάρχουν 5 τέτοια αποτελέσματα, 2 στην κορυφή και άλλα 3 μετά τα αποτελέσματα της αναζήτησης.


Συγκρίνοντας αυτές τις δύο εικόνες λοιπόν, η διαφορά ως προς την αποδοτικότητα αυτών των δύο μέσων είναι εμφανής. Όσο και αν προσπαθεί να μας περάσει η Google ότι «κινητό = υπολογιστής» η αλήθεια είναι ότι οι κινητές συσκευές είναι αυτοτελής και η χρήστες τις χρησιμοποιούν με διαφορετικό τρόπο από ότι τους υπολογιστές κάτι που οδηγεί σε αύξηση στις απώλειες εσόδων.

Φόβος Νούμερο #3: Επενδυτές

Φόβος Νούμερο #3: Επενδυτές

H Google είναι μία εξαιρετική εταιρεία η οποία συνεχώς βλέπει αύξηση και μάλιστα από το 2011 παρουσιάζει κάθε τρίμηνο αυξήσεις. Όμως όπως κάθε εταιρεία, έτσι αυτή θα περάσει την «δύσκολη στιγμή» της και το πρόβλημα είναι κατά πόσο θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν οι επενδυτές της. Όταν λοιπόν κάποιος έχει συνηθίσει να δέχεται μόνο καλά νέα για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, το να του παρουσιάσεις αρνητικά στοιχεία θα προκαλέσει δυσφορία. Ο μόνος αντίπαλος της Google είναι ο ίδιος της ο εαυτός καθώς πρέπει να εξελίσσετε συνεχώς και να γίνεται όλο και καλύτερη. Το αν θα τα καταφέρει μόνο ο χρόνος θα το δείξει.

Φόβος Νούμερο #4: Facebook & Social Media

Σαφώς και το Facebook δεν μπορεί να συγκριθεί ως προς τον τομέα των αναζητήσεων με την Google η οποία είναι κυρίαρχος, όμως το Facebook έχει ένα δυνατό χαρτί απέναντι της το οποίο η Google δεν το έχει και αυτό είναι ο χρόνος. Στο Facebook ο χρήστης μπαίνει με σκοπό να περάσει χρόνο εκεί μέσα και να κάνει πράγματα ενώ όταν πραγματοποιεί μία αναζήτηση στην μηχανή αναζήτησης θέλει να βρει την πληροφορία που ψάχνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και να «φύγει». Στην Google το αναγνωρίζουν αυτό το πρόβλημα και προσπαθούν με διάφορα μέσα (το οποία ακόμα δεν έχουν εφαρμοστεί στη χώρα μας, όπως τα «καρουζέλ») να παρατείνουν τις επισκέψεις των χρηστών.Όταν στο κομμάτι της διαφήμισης βασίζεις το 84% των εσόδων και ο χρήστης περνάει σε εκείνο το «μέρος» μόνο λίγα δευτερόλεπτα κάτι δεν πάει καλά. Εκτός αυτού, οι πρόσφατες αλλαγές στο Facebook με νέους τρόπους προώθησης για επαγγελματίες και μη καθώς και η παρουσία των σελίδων του Facebook στα αποτελέσματα αναζήτησης αποτελούν σοβαρό πλήγμα.

Συνοψίζοντας, είδαμε ότι ακόμα η Google έχει τις αδυναμίες τις οι οποίες είναι και αρκετά σοβαρές. Σίγουρα αυτό δεν σημαίνει ότι είναι μία εταιρεία σε πτώση αλλά το γεγονός ότι είναι μία εταιρεία την κάνει ασταθή. Όσοι ασχολούνται με ιστοσελίδες δεν πρέπει να βλέπουν την Google ως το μόνο φορέα προώθησης του site καθώς αν σταματήσουν ξαφνικά να το εμπιστεύονται οι χρήστες ή αν γίνουν αλλαγές στους αλγορίθμους της όλοι θα βρεθούν προ εκπλήξεως από την πτώση που θα έχουν στην επισκεψιμότητα τους.

Σας ενδιαφέρει; Επικοινωνήστε για μία δωρεάν προσφορά.

Ζητήστε Προσφορά