Η διαδικασία της κατασκευής ιστοσελίδων είναι άμεσα συνδεδεμένη με την προώθηση της στις μηχανές αναζήτησης και κυρίως στην Google. Όπως είναι φυσικό λοιπόν, η προώθηση πρέπει να γίνεται με τρόπο που τον θεωρεί σωστό και αποδεκτό και να αποφεύγουμε συγκεκριμένες τεχνικές που θα αναφέρουμε παρακάτω.

Αγορά Συνδέσμων(link): Τα link προς το site μας είναι πολύ χρήσιμα καθώς μπορούν να μας «ανεβάσουν» στα οργανικά αποτελέσματα της Google σε κάποιον επιθυμητό όρο η φράση αναζήτησης αλλά και να βελτιώσουν το Page Rank(PR) μας. Παρόλα αυτά όμως, τα link που «παίρνουμε» πρέπει να είναι καλής ποιότητας. Ποιοτικά link είναι αυτά τα οποία «έρχονται» από αξιόπιστα site και είναι σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας. Λόγου χάρη, 5 link από μία σελίδα με καλό PR και περιεχόμενο ανάλογο με το δικό μας είναι πολύ καλύτερα από 100 άσχετα link. Κατά καιρούς ίσως επικοινωνήσουν μαζί μας προσφέροντας πολλά link μέσα σε μικρό χρονικό με άμεσα αποτελέσματα και μικρό κόστος. Η καλύτερη λύση; Αγνοείστε τα! Οι αλγόριθμοι στις μηχανές αναζήτησης γίνονται όλο και πιο ευφυείς μέρα με την μέρα και είναι πλέον αρκετά καλοί στο να εντοπίζουν τέτοιου είδους συνδέσμους. Ιδιαίτερα με την τελευταία αναβάθμιση που έγινε μέσα στο καλοκαίρι, η Google εστίασε ακόμα περισσότερο στην ποιότητα των link παρά στην ποσότητα. Γι' αυτό επενδύστε σε μία μακροπρόθεσμη και σταθερή στρατηγική για απόκτηση σωστών συνδέσμων.

Χρήση λέξεων: Όταν θέλουμε να καταταχθούμε υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα σε κάποια λέξη/φράση είναι απαραίτητο να υπάρχει έστω και μία φορά στο κείμενο της σελίδας μας. Αυτές τις λέξεις/φράσεις πρέπει όμως να χρησιμοποιούνται «σοφά» και όχι με υπερβολή έτσι ώστε να ξεγελάσουμε την μηχανή αναζήτησης. Για παράδειγμα το να τις επαναλαμβάνουμε ξανά και ξανά δεν θα βοηθήσει ιδιαίτερα καθώς η Google θέλει το κείμενο μέσα στην σελίδα μας να δείχνει φυσικό, να υπάρχει δηλαδή μία φυσική και λογική ροή σε αυτό. Ακόμα χειρότερα, κάποιοι χρησιμοποιούν αυτές τις λέξεις σε πολύ μεγάλο βαθμό αλλά το κάνουν με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μην ορατό στον επισκέπτη της σελίδας (πχ λευκό κείμενο σε λευκό φόντο, μέγεθος γραμματοσειράς 0). Επιπρόσθετα, αντενδείκνυται και η συσσώρευση αυτών των λέξεων στο ALT attribute των εικόνων που χρησιμοποιούμε.

Doorway Pages: Είναι σελίδες ειδικά σχεδιασμένες για κάποια λέξη/φράση κλειδί οι οποίες στοχεύουν στο να «στέλνουν» τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης σε κάποιο άλλο επιθυμητό site με σκοπό να «ανεβεί» εκείνο πάρα πολύ. Αυτό είναι κάτι που εντοπίζεται από την Google και μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα την ιστοσελίδα μας. Σχετικά πρόσφατο παράδειγμα, η BMW Γερμανίας η οποία βγήκε για κάποιο χρονικό διάστημα τελείως εκτός από τους καταλόγους της Google.

Διπλό Περιεχόμενο: Εάν στην ιστοσελίδα μας έχουμε αρκετές υποσελίδες θα πρέπει και σε αυτές να γράφουμε μοναδικό περιεχόμενο και όχι απλά να αντιγράφουμε πχ κείμενα από την αρχική μας σελίδα ή από άλλες ιστοσελίδες. Σίγουρα θα χρησιμοποιήσουμε τις ίδιες λέξεις αλλά θα πρέπει να τις τοποθετήσουμε με διαφορετικής σειρά από τα προηγούμενα κείμενα. Επιπλέον, ίσως θα μπορούσαμε να αλλάξουμε όλη η φρασεολογία μας ακόμα και να χρησιμοποιήσουμε παρόμοιες λέξεις από αυτήν που «στοχεύουμε».

Broken Links: Όλοι έχουμε έρθει λίγο πολύ αντιμέτωποι με κάποιο σύνδεσμο στον οποίο προσπαθήσαμε να εισέρθουμε και αυτός δεν υπήρχε και μας έβγαλε το γνωστό σε όλους 404 error. Αυτό είναι κάτι που δεν αρέσει και σε αυτόν που κάνει αναζήτηση αλλά και στην ίδια την Google η οποία λόγω αυτού μπορεί να «ρίξει» μια σελίδα στα οργανικά αποτελέσματα. Πλέον υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία με τα οποία μπορούμε να ελέγξουμε το site μας για broken link και πρέπει να τα διορθώσουμε αμέσως μόλις τα βρούμε.

Ανταλλαγή Link: Μία καλή τακτική μέχρι πριν κάποια χρόνια η οποία όμως πλέον δεν είναι καθόλου χρήσιμη. Κλασσικό ήταν το φαινόμενο που κάποιος ιδιοκτήτης ιστοσελίδας ή blog επικοινωνούσε με κάποιον άλλον webmaster έτσι ώστε να βάλει ο ένας link για το site του άλλου. Πλέον η Google το ελέγχει αυτό και αυτόματα το ένα link ακυρώνει το άλλο. Επιπλέον, είναι και κάτι το οποίο το απαγορεύει ρητά.

Ορθογραφικά: Ίσως να μην ακούγεται και τόσο σοβαρό αλλά παίζει και αυτό το ρόλο του στην προώθηση. Όταν μια σελίδα έχει πάρα πολλά ορθογραφικά λάθη, δημιουργείται μία «σύγχυση» στο κείμενο και αυτό παύει να δείχνει φυσικό και στην μηχανή αναζήτησης και στον επισκέπτη κάνοντας τους να φύγουν με όχι και τις καλύτερες εντυπώσεις. Γι' αυτό είναι καλό να ελέγχουμε όποιο κείμενο ανεβάζουμε αν έχει σωστή ορθογραφία με κάποιο από τα πάρα πολλά διαθέσιμα προγράμματα και browser add-ons.

Κακή Ταχύτητα: Είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας ο οποίος μπορεί να βλάψει την ιστοσελίδα μας αρκετά αν δεν τον προσέξουμε. Το site μας δεν πρέπει να είναι φορτωμένο με πολλές εικόνες και script καθώς αυτό καθυστερεί πολύ την διαδικασία της φόρτωσης. Επίσης, πρέπει να προσεχθεί και η ταχύτητα φόρτωσης σε κινητές συσκευές μιας και όλο και περισσότεροι χρήστες πραγματοποιούν αναζητήσεις μέσω κάποια κινητής συσκευής/tablet και η Google ανεβάζει σε αυτά τα αποτελέσματα τις «γρήγορες» σελίδες.

Γιατί να τα κάνουμε όλα αυτά; Με μία λέξη, αποκλεισμός!! Οι ιστοσελίδες που δεν συμμορφώνονται όσο τον δυνατόν περισσότερο με τις οδηγίες της Google οδηγούνται στον αποκλεισμό για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα και αυτό μπορεί να έχει ολέθριες επιπτώσεις στην ιστοσελίδα μας. Έτσι λοιπόν, προσπαθούμε να δίνουμε στην Google αυτό που της αρέσει και να αποφεύγουμε αμφισβητήσιμες τεχνικές!

Για τυχόν απορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω Twitter.

Σας ενδιαφέρει; Επικοινωνήστε για μία δωρεάν προσφορά.

Ζητήστε Προσφορά