Ο νέος αλγόριθμος της Google ήρθε για να μείνει. Για πρώτη φορά μετά το 2001 ο αλγόριθμος στην μηχανή αναζήτησης αλλάζει τελείως. Σε αντίθεση με Panda και Penguin τα οποία ήταν αναβαθμίσεις του ήδη υπάρχον αλγορίθμου, το Hummingbird (Ελλ. Κολίμπρι) αλλάζει ολοκληρωτικά τον αλγόριθμο με σκοπό να παρέχει στον χρήστη τα καλύτερα αποτελέσματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Αυτά τα νέα είναι ιδιαίτερα σημαντικά καθώς αυτή η αλλαγή φέρνει αλλαγές στην καθημερινότητα του χρήστη μιας και οι απαντήσεις που θα «δίνει» η Google θα είναι διαφορετικές. Εκτός από τον χρήστη όμως, αλλαγές φέρνει και στους webmaster διότι μπορεί μέχρι τώρα να κατατασσόταν αρκετά ψηλά η ιστοσελίδα τους όμως πλέον η Google να έχει σταματήσει να τους θεωρεί «την καλύτερη απάντηση» στον ερώτημα του χρήστη.

Κάτι θετικό στην όλη υπόθεση βέβαια, είναι ότι το Hummingbird μας συντροφεύει εδώ και αρκετό καιρό, ένα μήνα κιόλας πριν την επίσημη ανακοίνωση του είχε ήδη ενταχθεί στη μηχανή αναζήτησης, οπότε αν δεν έχετε παρατηρήσει κάποια ξαφνική πτώση της επισκεψιμότητά σας σημαίνει ότι δεν επηρεαστήκατε αρνητικά από αυτή την αλλαγή. Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι δεν αντιμετωπίσατε προβλήματα δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να κάνετε τροποποιήσεις στην σελίδα σας έτσι ώστε να την βελτιστοποιήσετε και να δώσετε στην Google τα πράγματα που ψάχνει πλέον.

String Not Things: Είναι το σλόγκαν που κυκλοφορεί εδώ και κάποιο καιρό και δείχνει τι ψάχνει πλέον η Google καθώς με τον καιρό έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί λιγότερο τις «λέξεις- κλειδιά» για να καταλάβει με τι ασχολείται ένα site. Τα δομημένα δεδομένα (structured data) κυκλοφορούν εδώ και καιρό και πλέον είναι επιτακτική η χρησιμοποίηση τους για να δώσουμε στις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν περί τίνος πρόκειται η ιστοσελίδα. Google, Microsoft, Yahoo, Wikipedia κ.α. σε μία συνεργασία τους δημιούργησαν το schema.org γι αυτόν ακριβώς τον σκοπό.

Με την απόφαση να αρχίσει να «εγκαταλείπει» τις λέξεις με τον νέο αλγόριθμο έχει ως σκοπό να δίνει καλύτερα αποτελέσματα σε πιο σύνθετες και συγκεκριμένες αναζητήσεις. Λόγου χάρη, αυτή η αλλαγή θα δώσει καλύτερα αποτελέσματα στην αναζήτηση «καφετέρια στην Θεσσαλονίκη» παρά στην αναζήτηση «καφετέρια». Για να το πετύχει αυτό συλλέγει πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία τις ιστοσελίδας, την παρουσία της στα social media κ.α.

Είπαμε ότι οι λέξεις αρχίζουν να χάνουν την «δύναμη» αλλά ακόμα και τώρα η χρήση των λέξεων κλειδιών είναι επιτακτική. Παρόλα αυτά, αυτό που είναι πιο σημαντικό από τις λέξεις και συνεχίζει να ισχυροποιείται είναι να έχουμε στην ιστοσελίδα μας σχετικό και καλό περιεχόμενο, περιεχόμενο το οποίο να ικανοποιεί τις προσδοκίες του χρήστη και να θέλει να το μοιραστεί και με άλλος. Το περιεχόμενο ήταν και θα είναι ο «βασιλιάς» ως προς το τι κάνει ελκυστική και επιτυχημένη μια σελίδα, επενδύστε σε αυτό.

Authorship και Authority: Το περιεχόμενο είναι το κύριο κλειδί της επιτυχίας άρα ως φυσικό επακόλουθο η Google πρέπει να γνωρίζει ποιος έγραψε αυτό το περιεχόμενο (Authorship) και αυτό το πετυχαίνει δηλώνοντας ως συγγραφέα το προφίλ μας στο Google+ (άλλο ένα προϊόν της Google). Το νέο αυτό σύστημα λοιπόν κάνει πιο εύκολη την σύνδεση του χρήστη με τον ιδιοκτήτη του περιεχόμενου και την αλληλεπίδραση του με αυτόν

Η δημοτικότητα του Google+ αυξάνεται συνεχώς και η Google προσπαθεί να το προωθήσει με κάθε τρόπο και δίνει κίνητρα για να το χρησιμοποιούμε. Άρα χρειάζεται να ενημερώνουμε τακτικά το προφίλ μας με ανανεωμένο περιεχόμενο, να βάλουμε πληροφορίες σχετικά με την επιχείρηση μας, ωράρια εργασίας, τοποθεσία καθώς και άλλες βασικές πληροφορίες.

Κινητά τηλέφωνα – Smartphones: Όταν η Google ανακοίνωσε τον νέο αλγόριθμο, για να παρουσιάσει κάποιες από τις αλλαγές χρησιμοποίησε εικόνες, εικόνες από κινητές συσκευές όμως και όχι υπολογιστές. Αυτό το έκανε γιατί οι χρήστες αυτών των φορητών συσκευών χρειάζονται την καλύτερη απάντηση στο ερώτημα τους, αμέσως! Τα κινητά και οι αναζητήσεις από αυτά είναι το μέλλον γι αυτό μία ιστοσελίδα πρέπει να είναι τροποποιημένη έτσι ώστε οι χρήστες να έχουν όσο τον δυνατόν καλύτερη εμπειρία σε αυτό.

Link Building: Μήπως πλέον δεν υπάρχει link building με το Hummingbird, μήπως πλέον είναι ξεπερασμένο; Η απάντηση είναι όχι, το link building είναι ακόμα εδώ και χρειάζεται. Αυτό που αλλάζει με τον νέο αλγόριθμο είναι η έννοια του link building. Μέχρι πρότινος, ήταν κοινή τακτική η απόκτηση link με κάθε τρόπο από οπουδήποτε αλλά αυτό πλέον δεν ισχύει και δεν μπορούμε να ξεγελάσουμε την Google. Τα link πρέπει να δημιουργούνται φυσικά και να αναφέρουν καλό περιεχόμενο. Το να κάνετε link building σε «κακό» περιεχόμενο είναι κάτι που το βλέπει η Google και δεν το επικροτεί. Σκοπός σας πρέπει να είναι η ικανοποίηση τοθ χρήστη και όχι της μηχανής αναζήτησηςς. Αν ικανοποιηθεί ο χρήστης η μηχανή αναζήτησης θα το καταλάβει.

Tip: Δείξτε στην Google ότι είστε η καλύτερη απάντηση στα ερωτήματα των χρηστών και αυτή θα σας αναδείξει!

Σας ενδιαφέρει; Επικοινωνήστε για μία δωρεάν προσφορά.

Ζητήστε Προσφορά